Friday, April 7, 2017

Neundeun Omong, Praktek Sunda Kawinan/Nikahan



1.   Neundeun omong

·       Pengertian
Neundeun omong nyaéta prosés di mana ti pihak lalaki neundeun omong atawa talatah anu eusina boga niat jang hahadéanNeundeun omong bisa dihartikeun ogé méré jangji Prosès neundeun omong atawa ngalagat biasana teu dibarengan ku upacara anu geus tangtu Ku kituna, teu kaasup kana runtuyan upacara nikah, tapi saukur mangrupa prosès wawanohan antara lalaki jeung awèwè atawa prosès anu ngamimitian ayana upacara nikah
·       Tata Carana
Ø Pihak orang tua calon pengantin bertamu kepada calon besan (calon pengantin perempuan). Berbincang dalam suasana santai penuh canda tawa, sambil sesekali diselingi pertanyaan yang bersifat menyelidiki status anak perempuannya apakah sudah ada yang melamar atau atau masih (belum punya pacar)
Ø Pihak orang tua (calon besan) pun demikian dalam menjawabnya penuh dengan benyolan penuh dengan siloka
Ø Walapun sudah sepakat diantara kedua orang tua itu, pada jaman dahulu kadang-kadang anak-anak mereka tidak tahu.
Ø Di beberapa daerah di wilayah pasundan kadang-kadang ada yang menggunakan cara dengan saling mengirimi barang tertentu. Seperti orang tua anak laki-laki mengirim rokok cerutu dan orang tua anak perempuan mengerti dengan maksud itu, maka apabila mereka setuju akan segera membalasnya dengan mengirimkan benih labu siam (binih waluh siam). Dengan demikian maka anak perempuannya itu sudah diteundeunan omong (disimpan ucapannya).

·       Contoh gambar


 










                                                                                                                                                                           

2.   Narosan/Nanyaan

·       Pengertian
Narosan atawa ngalamar nya èta salah sahiji prosès anu dilakukeun ku pihak lalaki ku cara datang ka kulawarga pihak awéwé bari mènta budak awéwéna jang dijadikeun pamajikan Lamun ditarima, tuluy aya dituluykeun kana tukeur cingcin, tapi aya ogè anu tuluy nikah sabada dibadamikeun di antara dua pihak kulawargana, Nalika narosan ti pihak lalaki biasana mere sajumlahing duit ka pihak awéwé sagèdèngeun mawa kadaharan Prosès ieu disebut upacara narosan atawa nanyaan, ku sabab kanyataanana pihak lalaki datang ka pihak awèwè demi maksudna tèh pikeun nanya ka kolot awèwè budakna geus aya nu nanyaan atawa teu acan.
Sabenerna hal èta mangrupa adat hungkul ti pihak lalaki, sanajan pihak lalaki geus nyaho yèn budak awèwè tèh masih kènèh lèlèngohan, can boga kabogoh malah kadang-kadang duanana geus papada wanoh
·       Tata Carana

Ø Pihak orang tua calon pengantin bertamu kepada calon besan (calon pengantin perempuan). Berbincang dalam suasana santai penuh canda tawa, sambil sesekali diselingi pertanyaan yang bersifat menyelidiki status anak perempuannya apakah sudah ada yang melamar atau atau masih (belum punya pacar)
Ø Pihak orang tua (calon besan) pun demikian dalam menjawabnya penuh dengan benyolan penuh dengan siloka
Ø Walapun sudah sepakat diantara kedua orang tua itu, pada jaman dahulu kadang-kadang anak-anak mereka tidak tahu.
Ø Di beberapa daerah di wilayah pasundan kadang-kadang ada yang menggunakan cara dengan saling mengirimi barang tertentu. Seperti orang tua anak laki-laki mengirim rokok cerutu dan orang tua anak perempuan mengerti dengan maksud itu, maka apabila mereka setuju akan segera membalasnya dengan mengirimkan benih labu siam (binih waluh siam). Dengan demikian maka anak perempuannya itu sudah diteundeunan omong (disimpan ucapannya).

·       Alat-alat Nu di Candak

Ø Lemareun, (seperti daun sirih, gambir, apu )
Ø Pakaian perempuan
Ø Cincin meneng
Ø Beubeur tameuh (ikat pinggang sang suka dipakai kaum perempuan terutama setelah melahirkan
Ø Uang yang jumlahnya 1/10 dari jumlah yang akan dibawa pada waktu seserahan

·       Simbul-Simbul

Ø Sirih, bentuknya segi tiga meruncing ke bawah kalau dimakan rasanya pedas. Gambir rasanya pahit dan kesat. Apu rasanya pahit. Tapi kalau sudah menyatu rasanya jadi enak dan dapat menyehatkan tubuh dan mencegah bau mulut.
Ø Cincin meneng yaitu cincin tanpa sambungan mengandung makna bahwa rasa kasih dan sayang tidak ada putusnya
Ø Pakaian perempuan, mengandung makna sebagai tanda mulainya tanggung jawab dari pihak laki-laki kepada perempuan
Ø Beubeur tameuh, mengandung makna sebagai tanda adanya ikatan lahir dan batin antara kedua belah pihak











Bahasa Sunda
Kelompok 1
Nama kelompok :
Iqlima Adlila
M Fahri Setiono
Salma Aura Dewi
Farel Abdullah
Nenden Nova Nurhaliza
Veryal Tungki Buana
Fadhillah Cahya Salsabila

Kelas : XI Ips 3

0 comments:

Post a Comment